TP 014. Tajemnica przedsiębiorstwa w agencji marketingowej – rozmowa z adwokatem Bartoszem Gajkiem

TP 014. Tajemnica przedsiębiorstwa w agencji marketingowej – rozmowa z adwokatem Bartoszem Gajkiem

Tym razem jako gość adwokata Bartosza Gajka, prowadzącego podcast prawniczy dla agencji marketingowych Na ratunek kreatywnym, rozmawiam o tajemnicy przedsiębiorstwa i umowie o zachowaniu poufności, czyli NDA, w praktyce agencji marketingowych. Bardzo dziękuję mecenasowi Gajkowi za miłą rozmowę, która, jak mam nadzieję, zapoczątkuje serię podcastów o ochronie klientów i pomysłów w agencjach marketingowych. Rozmawiamy między innymi o tym: co to...

czytaj dalej
TP 013. Jak chronić know-how. Kradzież know-how. Tajemnica przedsiębiorstwa dotycząca produkcji urządzenia. Analiza wyroku Sądu Najwyższego.

TP 013. Jak chronić know-how. Kradzież know-how. Tajemnica przedsiębiorstwa dotycząca produkcji urządzenia. Analiza wyroku Sądu Najwyższego.

Jak chronić know-how przed kradzieżą? Za pomocą tajemnicy przedsiębiorstwa. Kradzież know-how jest jednym z czynów nieuczciwej konkurencji, najczęściej właśnie polegającym na naruszeniu tajemnicy przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz artykuł na ten temat. Możesz o tym posłuchać również w podcaście. [spreaker type=player resource="episode_id=41224132" width="100%" height="200px" theme="light" playlist="false" playlist-continuous="false"...

czytaj dalej
TP 012. Jak nie stracić praw do nazwy, logo, znaku towarowego. Rozmowa z rzecznikiem patentowym Mikołajem Lechem.

TP 012. Jak nie stracić praw do nazwy, logo, znaku towarowego. Rozmowa z rzecznikiem patentowym Mikołajem Lechem.

Tym razem rozmawiam z rzecznikiem patentowym Mikołajem Lechem o tym, jak chronić nazwę, logo, czy znak towarowy. Cenna wiedza, uzupełniająca wiedzę o tajemnicy przedsiębiorstwa i zakazie konkurencji. O czym rozmawiamy: czym zajmuje się rzecznik patentowy, co daje znak towarowy, jak uzyskać ochronę znaku towarowego, czym różni się znak towarowy zarejestrowany od niezarejestrowanego, czy wykupienie domeny zastępuje znak towarowy, jak można...

czytaj dalej
TP 011. Jak chronić pomysł. Na przykładzie sprawy o kradzież pomysłu na produkt w branży zabawkarskiej.

TP 011. Jak chronić pomysł. Na przykładzie sprawy o kradzież pomysłu na produkt w branży zabawkarskiej.

Pytanie, jak chronić pomysł na biznes, jest coraz bardziej aktualne. Na kradzież pomysłu narażeni są przedsiębiorcy, wynalazcy, wspólnicy, kreatywni pracownicy, start-upy oraz ci, którzy jeszcze nie są przedsiębiorcami, ale chcieli by nimi zostać. Zastanawiasz się, czy twój pomysł na biznes może podlegać ochronie w trakcie negocjacji z potencjalnym kontrahentem? Zapraszam do przeczytania artykułu, a jeżeli wolisz, to do wysłuchania podcastu, na...

czytaj dalej
Umowa o zachowaniu poufności (NDA). Wszystko, co chcesz wiedzieć.

Umowa o zachowaniu poufności (NDA). Wszystko, co chcesz wiedzieć.

Umowa o zachowaniu poufności, klauzula poufności, NDA (non-disclosure agreement) lub CDA (confidential disclosure agreement). Jakbyśmy jej nie nazywali, chroni informacje poufne przed ujawnieniem albo wykorzystaniem przez osoby nieuprawnione.  Na moim blogu jest dużo materiałów na ten temat, ale są one porozrzucane w różnych artykułach i podcastach. Dlatego postanowiłem wszystko zebrać w jednym miejscu i stworzyć coś w rodzaju...

czytaj dalej
Umowa o zachowaniu poufności

Partnerzy bloga

LexMonitor ZnamSwojePrawo